.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزير امور خارجه در جمع راهپيمايان ‪ ۲۲‬بهمن گرگان

وزير امور خارجه گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران به يك قطب حساس و پيشرفته در منطقه و دنيا تبديل شده است.

دكتر "منوچهر متكي" روز دوشنبه در جمع راهپيمايان ‪ ۲۲‬بهمن شهرستان گرگان افزود : اين مساله باعث شده تا ابرقدرتهاي جهان حساب ديگري بر روي ايران باز كنند و از تهديدات و تحريكات خود عقب نشيني كرده و گام به سوي مناسبات صلح‌آميز نهند.

وي اظهارداشت : امروز ايران بر استيفاي كامل حقوق خود و ملت ايران در چارچوب قوانين بين‌الملل تاكيد دارد و خواهان شفاف‌سازي حقوق خود و ملت در دنيا است.

وي تصريح كرد: امروز ايران به عنوان الگو اسوه و نقطه وحدت در بين كشورهاي آسيايي و منطقه محسوب مي‌شود و اين مساله دشمنان را با بحران‌هاي سختي مواجه نموده است.

وي ادامه داد: امروز شركت‌هاي ايراني در كشورهاي ديگر دنيا در تمام زمينه‌هاي علمي و صنعتي حرف اول را مي‌زنند و بايد براي پايداري بيشتر اين مسائل كوشش و تلاش مضاعفي نمائيم.

متكي در ادامه گفت: باور داشتن خود و اين كه مي‌توانيم كارهاي بزرگ را انجام دهيم يكي از راههاي پايداري و توسعه كشور است.

وزير امور خارجه افزود: ما بايد راه را به سوي اهداف نظام جمهوري اسلامي ايران كه دستيابي به زمينه‌هاي علمي، فرهنگي و تكنولوژي باز كنيم و ملت ايران نيز با پيام خود كه همانا وحدت يكپارچه است، طلايه دار اين پيام هستند.

متكي گفت : مردم ايران بار ديگر در عاشورا و تاسوعاي حسيني و همچنين در راهپيمايي امروز ‪ ۲۲‬بهمن ماه در آستانه سي‌امين سالگرد پيروزي نظام شكوهمند انقلاب اسلامي بار ديگر در كنار هم و با وحدت كلمه نشان دادند كه زير بار زور و استكبار جهاني نخواهند رفت و بر اين ايستادگي خود تاكيد و پافشاري دارند.

وي يادآور شد: اين ايستادگي و مقاومت در برابر خواسته‌هاي دشمنان زماني به اوج خواهد رسيد كه ملت ايران بار ديگر در مهمترين عرصه سياسي كشور يعني انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي با شعور و شعف بسيار حضوري گسترده و يكپارچه داشته باشند.

وي اظهار داشت: با توجه به حضور گسترده ملت ايران در اين راهپيمايي و نشان دادن شكوه و عظمت و وحدت بين خود در برابر دشمنان، بدون شك انتخاباتي باشكوهتر از گذشته را در ‪ ۲۴‬اسفند ماه برگزار خواهند نمود.

عضو هيئت دولت در ادامه افزود: شعار "استقلال" ارمغان بزرگ امام خميني (ره) براي ملت بود كه براي هميشه در تاريخ ملت و كشور نقش بست.

متكي گفت: همچنين شعار "آزادي" ملت ايران نيز حقي غيرقابل مناقشه است كه همواره ملت ايران بر زبانها جاري مي‌سازند.

وزير امور خارجه اظهارداشت : ملت ايران حق تعيين سرنوشت خود را دارند و به صورت آزادانه مي‌توانند سرنوشت خود را رقم بزنند و اين شعار "استقلال" و "آزادي" نيز رمز ارتباط بين امام و ملت بود كه نيازمند تفسيرهاي نظري و تئوري بزرگي است كه از عهده هر كسي بر نمي‌آيد.

وي خاطرنشان كرد: اين دو شعار در كنار شعار "جمهوري اسلامي" بعد از ‪۳۰‬ سال از انقلاب شكوهمند اسلامي هنوز هم شعار پيروزي ملت ايران در برابر ابرقدرتهاي شرق و غرب است.

وي مردم‌سالاري ديني را از سوي ملت ايران به عنوان نظام و ملتي كه نظام مردم سالار و دين‌مدار دارد در جهان قابل عرضه دانست.

متكي گفت: امروز وظيفه بزرگان و افرادي كه در گذشته ظلمات و تبهكاري‌هاي نظام رژيم پهلوي را ديده و درك كردند، بسيار سنگين است و اين افراد بايد براي نسل امروز اين مسائل را بازگو كنند كه بر ملت ايران در گذشته در تمام عرصه‌هاي اعم از بين‌المللي، سياسي، ارتباطات خارجي، فرهنگي و غيره چه گذشته تا امروز ايران به عنوان يك كشور مستقل در منطقه و جهان محسوب شده است.

متكي در ادامه افزود: امروز به خواست خداوند با توجه به بحران‌هاي موجود در منطقه ايران به يك كشور با ثبات و داراي ضريب امنيتي بالا تبديل شده و كشورهايي كه خود بحران را در منطقه ايجاد كرده‌اند، از جمهوري اسلامي براي برطرف شدن اين بحران‌ها و مناقشات كمك مي‌خواهند.

وي با توجه به پيشرفتهاي اخير نظام جمهوري اسلامي ايران در تمام عرصه‌ها توسط متخصصان و دانشمندان جوان كشور بدون نياز به راهنمايي از دانشمندان كشورهاي ديگر گفت: كشور امروز در تمام مسائل و حوزه‌ها گامهاي موثري برداشته كه از نمونه‌هاي بارز آن مي‌توان به توليد ‪ ۹۷‬درصد نيازهاي دارويي در كشور، پرتاب كاوشگر سفير با تجهيزات كاملا بومي و ملي به فضا، دستيابي به فناوري و انرژي صلح‌آميز هسته‌اي كه حق مسلم ملت ايران است، صنايع توليد خودرو در بازارهاي منطقه‌اي و فرا منطقه‌اي، خارج شدن از اقتصاد تك محصولي، اكتشاف چاههاي نفت در بمبئي هند، پروژه‌هاي بزرگ سدسازي در داخل و خارج كشور، مشاور عالي بودن جوانان ايران براي مقامات بزرگ و بلندپايه كشورهاي ديگر و غيره اشاره كرد



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.